Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní vyučovací metody ve výuce ekonomických předmětů
Maxa, Radek ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Paseková, Marie (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je komplexní zhodnocení praktické využitelnosti a míry účinnosti moderních zejména aktivizujících metod výuky ekonomických předmětů při naplňování RVP Ekonomika a podnikání a RVP Obchodní akademie v porovnání s tradičními metodami. K dosažení tohoto cíle vedlo systematické objasnění a zhodnocení klíčových prvků volby adekvátních metod výuky, prezentování a vzájemné srovnání dílčích klasických, aktivizujících a komplexních výukových metod. Vybrané moderní aktivizující metody jsou detailně popsány včetně postupu a příkladů jejich aplikace ve výuce okruhu Managementu na středních odborných školách. Současný stav ve využívání metod výuky učiteli ekonomických předmětů na vybraných středních odborných školách byl zmapován a zhodnocen prostřednictvím kvantitativních (strukturované dotazování žáků a učitelů) i kvalitativních (řízený rozhovor s učiteli ekonomických předmětů na vybraných školách, testování žáků -- pretest a posttest) metod empirického pedagogického výzkumu a realizací experimentální výuky. Výsledky analýzy využitelnosti a efektivity moderních aktivizujících metod v naplňování vzdělávacích cílů ekonomického vzdělávání na středních odborných školách byly shrnuty do podoby SWOT analýzy. Práce mimo jiné rozebírá a hodnotí bariéry v aplikaci moderních metod výuky, do jaké míry tyto metody přispívají k budování žádoucích kompetencí žáků a zejména pak tzv. měkkých dovedností žáků, ověřuje účinnost učebnice Managementu opírající se o moderní aktivizující metody při naplňování vzdělávacích cílů. Disertační práce poskytuje výstupy pro vedení středních škol realizujících zejména RVP obchodní akademie a RVP Ekonomika a podnikání, které se mohou stát vodítkem, stimulem pro změnu metod a forem výuky, nutného posunu zájmu škol od tradičních metod k moderním aktivizujícím. Může se stát pomůckou a inspirací pro každého učitele ekonomických předmětů při osvojení a následném zavádění moderních aktivizujících metod výuky. Oprávněnost a potřebnost jejich zařazení do výuky ekonomických předmětů v mnohem širším měřítku než jak je tomu v současnosti potvrzují závěry této disertační práce ve shodě s diskutovanými obdobnými výzkumy a experimenty. Nabízí praktická doporučení a postřehy, jak by měl učitel ekonomických předmětů na středních odborných školách postupovat při zavádění moderních aktivizujících metod. Zvolené výzkumné postupy a metody poskytly poměrně velké množství dat, jejichž zpracování umožnilo získat hlubší náhled na roli, účinnost a aplikovatelnost moderních aktivizujících metod výuky v prostředí současného středního ekonomického vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.